CISAC провів дослідження щодо шкоди «безпечних гаваней» на інтернет-ринку авторських прав

Сьогодні на спеціальній прес-конференції в Парижі Міжнародна Конфедерація товариств авторів і композиторів CISAC презентувала масштабне дослідження щодо впливу так званих «безпечних гаваней» на світовий ринок авторського права.

Феномен «безпечних гаваней», у вигляді оговорених законом норм, виник в світовому авторському праві у середині 1990-х років: ця концепція виключає відповідальність постачальників послуг інтернету за розміщення користувачами контенту, що захищається авторським правом – за умови, якщо заборонений вміст буде видалений одразу після претензії правовласника.
Одначе 25 років тому світова мережа була далека від виникнення такої кількості інтернет-сервісів на кшталт YouTube, та інших, що сьогодні надають користувачам майже безмежні можливості по завантаженню контенту, в тому числі і забороненого.

Масштабне дослідження проведене професором Стеном Лібовіцем продемонструвало всю застарілість і порочність існуючої концепції «безпечної гавані», що досі працює на території Євросоюзу на цілком законних підставах. Саме з цим пов’язана кампанія CISAC по «перенесенню вартості» – доведення виплат авторської винагороди з інтернет-платформ до справедливої позначки. Особливу увагу професор Університету Техасу Лібовіц приділив сервісам, пов’язаним з Google, зокрема YouTube, чий конфлікт зі світовими організаціями колективного управління і мейджорами вже пройшов свій пік, проте чиї виплати авторам досі є мізерними. Так наведені статистичні дослідження щодо виплат роялті деякими сервісами за 1000 програвань композиції в онлайні:

Apple Music: $12.
Spotify: $7.50.
YouTube: $1.50.

Інший аналіз роботи онлайн-сервісів дає ще більш невтішні цифри для авторів, що ротуються на YouTube:

Napster – $19.
Tidal – $12.50.
Apple Music: – $7.50
Google Play – $6.8
Deezer – $6.4
Spotify – $4.4
YouTube – $0.70

За підрахунками Лібовіца, автори щорічно не доотримують від подібних до YouTube сервісів, тобто таких, де завантаженням контенту займається сам користувач, принаймні кілька мільярдів доларів. Представлене дослідження обґрунтовано доводить, що світові законодавства в сфері авторського права у цифрову еру зрештою час коригувати на користь авторів і правовласників.

Ознайомитись з роботою Лібовіца, написаною в максимально докладній і доступній манері, CISAC пропонує, перейшовши за посиланням.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *